To jako že by se zavedlo něco jako kariéry z battletechu a případně si šlo pak předvolený paklík předělat podle sebe volbou odborností a dovedností? Nebo to jako bude i možnost překopat schopnosti povolání, jako u archetypů v Pathfinderu?
Budeš mít seznam featů, powerů a podobně, které si máš vzít na kterém lvlu a ... s klidem na to budeš moct kašlat. Prostě něco jako jsou buildy v 4e. Jsou to jen rady pro ty, co neví jak na to.
Jo, taky mi to tak připadá, prostě klasika - máš milion možností, ale přichystali pro tebe 5 defaultních pokud nechceš zkoumat všechny.
Což určitě není nic novýho, takže zajímavější je spíš to, že ty featy, skilly a kdovícodalšího seskupují dohromady nějak tematicky, podle minulosti postavy a <něčeho_dalšího_čemu_říkají_motiv>.
No, nevím jestli se spíš nebát, že se bude spousta věcí jmenovat nějak supercool způsobem aby jim to sedělo v konceptu a pak to bude vypadat ujetě, když se to poskládá (zejména featy a powery). Raději budu mít "Power Attack" než něco jako "Robollari's Mighty Twistblow."
Spíš bych to překládal jako motivace - Proč to postava dělá? Aby zabíjela skřety! (*kucky kucky*)
DM: "Proč se to postava chce naučit?"
Hráč: "Protože ostatní featy stojí za houby."
DM: "Ale no tak, tvá postava přece neví nic o featech. Proč se chce naučit tuhle fintu?"
Hráč: "... Protože ostatní finty stojí za houby?"
DM: "..."
Hráč: "Ale no tak, tady se píše, že na tomhle lvlu si mám vzít tohle!"
DM: *facepalm*
Naah, popravdě ani ne. Theme určitě nemá nic společného s motivací. Ostatně jako příklad theme tam mají ostrostřelce, a říkaj že theme ti pomáhá definovat styl, příchuť.
Takže to znamená spíš téma, popř. motiv jako jsi to měl původně.
nebo "styl", "podání", "přístup".
Nechte to už radši jak to je a o tom jak to definitivně překládat se můžeme pobavit za rok až se bude skládat překladovej klíč
Chvili mi to pripadalo jako 4e es. postavy.Na zacatku si vyberes akorat povolani a pak uz zadny vyber. Ale ted se trochu bojim,aby balicek pro Chrise nebyl zaklad a zbytek az v dalsich priruckach.
Pořád mi nějak nedochátí, čím že by mělo tohle řešení imponovat lidem hrajícím AD&D 1e a starší. Typická výtka spousty těchle lidí k AD&D 2e je že v rámci řady Complete příruček zavedla výběr mezi mechanicky odlišenými alternativami povolání. Takže pokud se z toho minulosti (nebo jak je chcete překládat) a motivace nebudou dát úplně vyhodit, je to asi pro AD&Dčkaře stejně pointless. A že by se jen tak bez náhrady vyhodit daly se mi úplně nechce věřit - resp. věřil bych tomu u jinýho rpg, ale ne u DnD, který má pod sebou Hasbro.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<